فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

ایجاد برنامه های پیچیده تر _ قسمت 3

استفاده از چندین فرم در برنامه:

تمام برنامه های ویندوزی دارای دو نوع پنجره هستن: پنجره های معمولی و کادر های محاواره ای.یک پنجره معمولی صفحه اصلی رابط کاربر را در برنامه نمایش می دهد. برای مثال در برنامه word، کاربران از یک پنجره عادی که که صفحه اصلی برنامه را تشکیل می دهد برای وارد کردن و یا ویرایش متن استفاده می کند.

هنگامی که بخواهید عمل خاصی را در برنامه انجام دهید، یک کادر محاواره ای توسط برنامه نمایش داده می شود.این نوع از پنجره ها تا زمانی که بسته نشده اند به کاربر اجازه نمی دهند که به صفحه اصلی برنامه دسترسی پیدا می کند. برای مثال اگر در برنامه word گزینه print را انتخاب نید، یک کادر محاواره ای نمایش داده می شود و تا زمانی که با کلیک کردن بر روی دکمه های OK یا Cancel کادر را نبندید، نخواهید توانست متن داخل سند word را تغییر دهید. کادر هایی که به این صورت در یک برنامه نمایش داده می شوند، به فرم های مقید و یا فرم های مودال معروف هستند.
کادرهای محاوره ای همانند کادر مربوط به چاپ و یا کادر های مشابه به ان،در فصل های بعد بررسی خواهند شد. در این بخش بر روی اضافه کردن فرم های عادی به برنامه تمرکز خواهیم کرد و در تمرین بعد، یک فرم ساده ا به صورت مودال نمایش خواهیم داد.

فرم About

بیشتر برنامه ها دارای یک کادر محاواره ای About هستند که نام برنامه و همچنین حقوق مولف آن را شرح می دهد در برنامه قبلی یک کنترل Button برای این قسمت در نوار ابزار قرار دادیم. حال فرم مربوط به آن را ایجاد خواهیم کرد.

امتحان کنید:اضافه کردن فرم About

  • برای اضافه کردن یک فرم به برنامه می توانید از پنجره Soloution Explorer استفاده کنید. برای این کار در این پنجره بر روی نام پروژه ی Text Editor کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Add-> Windows Forms را انتخاب کنید. در پنجره Add New Item – Text Editor همانند شکل زیر در قسمت Templates گزینه About Box را انتخاب کرده و سپس در کادر Name نام About.cs را وارد کنید. در انتها بر ......

موضوعات مرتبط: ایجاد برنامه های پیچیده تر _ قسمت 3 ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, | 8:0 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon